Mujeres que hablan de Mujeres

BAFFEST jaialdiaren hirugarren edizioaren goiburua BesteGu da. Goiburu horren bidez, nabarmendu nahi dugu gizon-emakumeok gizarte bat eta bera osatzen dugula eta, horrenbestez, emakumeei eragiten dienak gizonei ere eragiten diela. Denok osatzen dugu GU bat.

Mar Sáez

(Murcia, 1983)

Estudió Psicología y Comunicación Audiovisual y se especializó en fotografía contemporánea. Se dedicó a la prensa escrita durante más de seis años y en la actualidad desarrolla proyectos personales con los que intenta explorar la complejidad de la identidad y la biopolítica intentando hacer un retrato, desde dentro, de las realidades que le preocupan.

Ha ganado dos veces el Premio LUX de Fotografía Profesional (2014 y 2015), en la categoría de Documental, al tiempo que ha colaborado con la revista Ojo de Pez y con distintos medios nacionales. También ha participado, desde 2008, en distintas exposiciones individuales y colectivas en España y Estados Unidos.

En noviembre de 2016 presenta en Paris Photo su primer fotolibro, ‘Vera y Victoria’, con la editorial francesa André Frère Éditions y publica el periódico DÚO ‘A Sobre el viaje por carretera con desconocidos’ (editorial Phree), junto al escritor Miguel Ángel Hernández. Como artista está representada por la galería Pilar Serra de Madrid y la agencia Institute de Los Ángeles.

Psikologia eta Ikus-entzunezko Komunikazioa ikasi zuen, eta Argazkilaritza Garaikidean espezializatu zen. Sei urtez jardun zuen idatzizko kazetaritzan, eta, gaur egun, proiektu pertsonaletan dihardu identitatearen konplexutasuna eta biopolitika arakatzen, kezkatzen duten errealitateen erretratua barrendik egiten ahaleginduz.

Birritan irabazi du Argazkilaritza Profesionaleko LUX Saria (2014 eta 2015) dokumentalen kategorian, eta Ojo de Pez aldizkariko eta beste hainbat komunikabidetako kolaboratzailean izan da, aldi berean. 2008tik erakusketa indibidual eta kolektiboetan hartu izan du parte, bai Espainian, bai Estatu Batuetan.

2016ko azaroan ‘Vera y Victoria’ argazki-liburua aurkeztu zuen Paris Photon, André Frère Editions argitaletxe frantsesaren eskutik. Miguel Ángel Hernández idazlearekin batera, berriz, DÚO-A ‘Sobre el viaje por carretera con desconocidos’ proiektua argitaratu zuen (Phree argitaletxea).  Madrilgo Pilar Serraren galeriak eta Los Angelesko Institute agentziak dira artistaren agenteak.

Cristina De Middel

(Alicante, 1975)

Es una fotógrafa española cuyo trabajo investiga la ambigua relación existente entre fotografía y verdad. Combinando acercamientos documentales y conceptuales, su trabajo juega con la reconstrucción de arquetipos y estereotipos que ayudan a difuminar la separación entre la realidad y la ficción.

Después de 10 años trabajando en prensa y como fotógrafa humanitaria De Middel se apartó de la mirada documental y creó el lanzó The Afronauts. Esta serie narraba las hazañas del programa espacial zambiano en 1964 a través de puestas en escena que reconstruían los hechos y usando deliberadamente narrativas oscuras.

Desde el año 2012 De Middel ha producido continuamente nuevos trabajos que se centran en redefinir la idea de lo documental y en completar la limitada secripción del mundo que nos brindan los medios de comunicación masivos. El trabajo de De Middel nos muestra que, a la hora de entender el mundo en el que vivimos, la ficción puede servir de herramienta fotográfica tanto como el lenguaje documental promoviendo así una mirada más crítica por parte de la audiencia.

Con más de 12 libros publicados, Cristina De Middel ha expuesto su trabajo extensivamente y ha sido galardonada y finalista en numerosos certámenes como el PhotoFolio Arles 2012, el Deutsche Börse Prize y el Infinity Award from del International Center of Photography in New York. En el año 2017 Cristina De Middel ganó el Premio Nacional de Fotografía en España y fue nominada como miembro en la agencia Magnum. Cristina vive y trabaja entre Brasil y México.

Argazkiaren eta egiaren arteko lotura anbiguoa ikertzen du argazkilari espainiarrak bere lanean. Dokumentu eta kontzeptuak uztartuz, errealitate eta fikzioaren artean dagoen tartea lausotzen laguntzen duten arketipo eta estereotipoak berreraikitzen ditu.

Prentsan eta  argazkilari humanitario gisa 10 urtez jardun eta gero,  ikuspegi dokumentala baztertu, eta The Afronauts sortu zuen De Middelek. Programa espazial zambiarraren balentriak kontatzen zituen 1964an, gertakariak berreraikitzen zituen eszenaratzeen bidez, eta,  narrazio ilunak nahita erabiliz.

2012tik aurrera, etengabe sortu izan ditu De Middelek komunikabide masiboek eskaintzen diguten dokumentalaren ideia birdefinitzeko lan berriak, bai eta munduaren deskribapen mugatua osatzekoak ere. De Middelen lanak erakusten digu fikzioak – argazki-tresna bihurturik – hizkuntza dokumentalaren balio berbera  duela bizi dugun mundua ulertzerakoan, eta haren bidez begirada kritikoagoa eragin daitekeela jendearengan.

12 liburu baino gehiago argitaratu ditu Cristina De Middelek, eta leku ugaritan erakutsi du bere lana. Hainbat lehiaketetan suertatu da irabazle eta finalista: esate batera, 2012ko PhotoFolio Arles, Deutsche Börse Prize eta Infinity Award from del International Center of hotografphy in New York-en.  2017an, Espainiako Argazki Sari Nazionala irabazi zuen, eta Magnum agentziako kide izendatu zuten. Brasil eta Mexiko artean egiten du bizitza eta lana.

Elisa González Miralles

(Madrid, 1978)

Es licenciada en Ingeniería Química. Descubre la fotografía en 2005, y desde ese momento se convierte en su trabajo y su pasión. Asiste a cursos y talleres durante 3 años y realiza el master internacional de fotografía documental en EFTI.

Al principio de su carrera es becada por el World Press Photo, ASEF y el PCP para formar parte del proyecto “Urban Youth” en Manila, Filipinas. Recibe el primer premio FotoPres 07 por su proyecto “Recuerdos sin memoria” que habla del día a día de una enferma de Alzheimer. Este proyecto se expone en solitario en distintas ocasiones. Participa en la colectiva DARKSIDE en el Fotomuseum de Winterthur, Suiza, y recibe el primer premio Unicaja 08.

Ha expuesto su trabajo en diferentes festivales dentro y fuera de España como el Art Photography show de San Diego, el Festival internacional de Roma, Jaalproject en Madrid, Voies off en Arles, Photoireland en Dublín o Goaphoto en India.

En 2017 su libro WANNABE es publicado por la editorial La Fábrica, y expone este mismo proyecto en el Canal de Isabel II en el marco de Photoespaña17, dentro de la exposición “Un cierto panorama” comisariada por Jesús Micó.

Es cofundadora de la escuela MADPHOTO, y actualmente compatibiliza su trabajo como fotógrafa comercial, con la coordinación de la escuela, la docencia y sus proyectos personales.

Su trabajo personal habla de cómo las personas se relacionan entre sí y con su entorno, física y emocionalmente, explorando temas como la memoria, la construcción de identidades y la cosificación desde una perspectiva feminista.

Ingeniaritza Kimikoko lizentziatua da. 2015ean ezagutu zuen argazkilaritza, eta ordutik bilakatu zuen lanbide eta zaletasun.  3 urtez hartu zuen parte hainbat ikastaro eta lantegietan, eta EFTI argazkilaritza dokumentaleko nazioarteko masterra egin zuen.

Beka eman zioten World Press Photo, ASEF eta PCP-k Filipinasko Manilako “Urban Youth” proiektuan parte hartzeko. Alzheimer-ak jotako egunerokoaz mintzo zaigun “Recuerdos sin memoria” proiektuarekin irabazi zuen FotoPres 07ko lehenengo saria  Behin baino gehiagotan erakutsi izan da proiektu hau, bakarka. Suitzako Winterthur-eko Fotomuseumean DARKSIDE talde-erakusketan hartu zuen parte, eta Unicaja 08-ko lehenengo saria eman zioten.

Espainia bertako eta Espainiatik kanpoko jaialdi ugaritan erakutsi du bere lana: San Diegoko Art Photography show-n, Erromako nazioarteko jaialdian, Madrilgo Jaalproject-en , Arlesko Voies off-en, Dublingo Photoireland-en  edo Indiako Goaphoto-n

La Fábrica argitaletxeak argitaratu zion 2017 WANNABE liburua, eta proiektu hori bera Isabel II.aren Kanalean, Photespaña 17 eremuan, jarri zuen erakusgai, Jesus Micó komisario izan zuen “Un cierto panorama” erakusketaren barruan.

MADPHOTO eskola sortu zuen beste batzuekin batera, eta, gaur egun, proiektu pertsonalekin txirikordatzen ditu argazkilari komertzial, eskola koordinatzaile eta irakaskuntza eginkizunak.

Pertsonen arteko eta pertsonen eta inguruaren arteko harreman fisiko eta emozionalez mintzo zaigu haren lana, memoria, identitate-eraikuntza eta gauza-bihurtzea ikuspegi feministatik landuz.

Bego Antón

(Bilbao, 1983)

Estudió periodismo y se especializó en fotografía documental en Barcelona. Su trabajo disecciona el comportamiento humano y reflexiona sobre nuestra implicación psicológica y moral con el mundo natural.

También muestra particular interés por pequeños grupos con intereses extraños para

destripar conceptos como la verdad, la realidad o la fantasía.

Su trabajo ha sido publicado en Lens Blog del New York Time, National Geographic, Esquire, Le Monde, CNN Photos, The British Journal of Photography, entre otros. Ha expuesto en FotoWeek DC, en el Museo Guggenheim de Bilbao, en Canal Isabel II y en Nueva York, Suiza, Alemania e Islandia. Fue elegida para participar en el Joop Swart Masterclass del World Press Photo en 2014. Fue premio revelación PhotoEspaña 2017.

Kazetaritza ikasi zuen eta argazkilaritza dokumentalean espezializatu zen.  Zehatz aztertzen du giza jokaera, bai eta hausnartzen ere mundu naturalarekiko inplikazio psikologiko eta morala..

Interes arraroak edo bitxiak dauzkaten taldeak interesatzen zaizkio, egia, errealitatea edo fantasiaren gisako kontzeptuen erraietaraino sartzeko.   

Besteak beste, Lens Blog del New York Time, National Geographic, Esquire, Le Monde, CNN Photos eta The British Journal of Photography-n argitaratu dira bere lanak.  FotoWeek DC-n, Bilboko Guggenheim Museoan, Isabel II.aren Kanala-n eta New Yorken, Suitzan, Alemanian eta Islandian egin ditu erakusketak. 2014 World Press Photoko Joop Swart Masterclass-en parte hartzeko aukeratu zuten. Errebelazio saria eman zioten. PhotoEspaña 2017an

Sara Merec

(Madrid, 1978)

Es una artista audiovisual que reflexiona sobre conflictos cotidianos y problemáticas invisibilizadas. Descubre la sociología durante sus licenciatura en ADE y encuentra en el medio fotográfico la manera de profundizar en los temas que le

preocupan de la sociedad contemporánea. Durante su paso por el Master de Fotografía Contemporánea y Proyectos Personales de EFTI inicia un proyecto a largo plazo y transmedia para visibilizar al colectivo de lesbianas (Isla ignorada). Participa en diversas

exposiciones colectivas y festivales entre los que destacan Out & Proud (Viena, 2018), BAFFEST (Barakaldo, 2018), Photobook (itinerante, 2018), Soy la que soy (Madrid,2017), Pa-ta-ta Festival, Granada (2017), EL*C, Viena (2017). En 2018, realiza un corto

documental que se presentará en el festival de cine LGTBI Zinentiendo (Zaragoza y Teruel 2018).

Su publicación Isla ignorada ha sido seleccionada como caso de estudio en diversas conferencias sobre fanzines y publicaciones autoeditadas como Gasoline (Comunidad de Madrid) o Pero esto es arte (CA2M).

Asimismo, ha participado en conferencias de carácter internacional, destacando Madrid Summit (2017) en los paneles: “Patriarcado, dominación y poder: los desafíos de la sociedad actual” y “Representación de identidades y cultura audiovisual”.

ADEko lizentzia egiten ari zela deskubritu zuen soziologia, eta argazkietan aurkitu zuen  bera kezkatzen duten gizarte garaikideko gaietan sakontzeko modua.

EFTI-ko Argazkilaritza Garaikideko eta Proiektu Pertsonalen Masterra zegiela ekin zion lesbianen kolektiboa ikusgai bihurtzeko epe luzerako eta transmedia proiektu bati. Hainbat talde-erakusketa eta jaialditan hartu zuen parte; besteak beste, Out & Proud (Viena, 2018), BAFFEST (Barakaldo, 2018), Photobook (Ibiltaria, 2018), Soy la que soy (Madrid,2017), Pa-ta-ta Festival, Granada (2017) eta EL*C, Viena (2017) jaialdietan.

2018an, Zinentiendo LGTBI zine jaialdian (Zaragoza eta Teruel) aurkeztu zuen dokumental labur bat egin zuen.

Isla ignorada argitalpena aukeratua izan Gasoline (Madrilgo Erkidegoa)  edo Pero esto es arte (CA2M) gisako fanzine eta autoargitalpenei buruzko hainbat konferentziatarako, aztergai modura.

Era berean, nazioarteko konferentzietan  parte hartu izan du; horietatik nabarmentzekoa, Madrid Summit (2017), “Patriarcado, dominación y poder: los desafíos de la sociedad actual” eta “Representación de identidades y cultura audiovisual”.

María Sánchez

(Bilbao, 1987)

Su relación con la fotografía comienza hace unos diez años. Amor y amistad hacen que poco a poco vaya sintiendo la cámara de fotos como una parte más de su cuerpo.

Las imágenes que construye se convierten en una manera de expresión y acercamiento al mundo que la rodea. A su ciudad, territorio y entorno.

De manera autodidacta va desarrollando diferentes lenguajes íntimos. Establece una comunicación directa con su propio ser.

Autorretratos, desnudos, paisajes melancólicos. Imágenes que nos transportan a lugares escondidos en su imaginario más profundo.

Tras varios años residiendo en Barcelona, ciudad que marca un antes y un después en su carrera profesional decide regresar a Bilbao y formarse en el Centro de Fotografía Contemporánea, CFC, escuela dirigida por el fotógrafo Ricky Dávila, en la que actualmente cursa el Máster en Fotografía de autor.

Duela hamar urte hasi zuen argazkilaritzarekin harremana. Maitasunak eta adiskidetasunak eraman dute pixkanaka argazki kamera bere gorputzaren parte sentitzera.

Inguratzen duen mundua adierazteko eta harengana – bere hirira, lurraldera eta ingurumarira – hurbiltzeko modua dira eraikitzen dituen irudiak:

 Autodidakta gisa hizkuntza intimo anitzak garatuz doa .

. Bere izate propioarekin komunikazio zuzena sortzen du.

Autorretratuak, biluziak, paisaia malenkoniatsuak. Bere sakoneko iruditerian gorderik dituen lekuetara garamatzaten irudiak.

Bartzelonan –   bere karrera profesionalean mugarri izan duen hirian – hainbat urtez bizitu eta gero,    Bilbora itzultzea eta CFC-Argazkilaritza Garaikideko Zentroan prestatzea erabaki zuen.

Ricky Dávila argazkilariak zuzentzen duen eskola horretan ari da Egile Argazkilaritzako Masterra egiten gaur egun.

Jennifer Custodio

(Vitoria-Gasteiz, 1990)

Graduada en Bellas Artes, Universidad de Salamanca (España).

Máster en Estudios Avanzados en Historia del Arte, Universidad de Salamanca (España).

Doctorando en Historia del Arte, Universidad de Salamanca (España).

Jurado en el Certamen Fotográfico FOTOARTE 2018.

Asistente de dirección en el proyecto cultural DEAD AT HOME 2016, Salamanca.

Prácticas como becaria y ayudante de la Directora y Coordinadora de exposiciones en el Domus Artium 2002, DA2. Salamanca, 2015.

Espainiako Salamancako Unibertsitateko Arte Ederretan graduatua.

Espainiako Salamancako Unibertsitateko Artearen Historiako Ikasketa Aurreratuetako Masterra.

Espainiako Salamancako Unibertsitateko Artearen Historiako doktoregaia.

2018ko FOTOARTE Argazki Lehiaketako epaimahaikide.

Salamancako DEAD AT HOME 2016 kultur proiektuko zuzendari laguntzaile.

Domus Artium 2002, DA2  zentroko zuzendari eta koordinatzailearen laguntzaile eta praktiketako bekadun.  (Salamanca, 2015)

Ura Iturralde

(Tolosa, 1979)

Tras trabajar durante 8 años como diseñadora gráfica en una copistería de Tolosa decidí intentar dedicarme por completo a lo que siempre ha sido mi pasión: La fotografía. Cámara en mano recorrí Asia durante tres meses y a la vuelta decidí realizar unos cursos sobre fotografía documental en la escuela Ultravioleta de Madrid. Hasta la fecha mis reportajes han sido publicados en medios tales como: Interviú, 7K, 7 Haizetara, y Al jazzera. También imparto ocasionalmente clases de fotografía urbana a jóvenes en la casa de cultura de Tolosa. Realicé igualmente una exposición fotográfica en el Palacio Aramburu de Tolosa sobre el pueblo donde mataron al Che Guevara que tuvo mucho éxito. Hoy en día sigo luchando para poder hacerme un hueco en el mundo de la fotografía documental.

Zaletasun izan dudan horretara – argazkilaritzara – bete-betean ematen ahalegintzea erabaki nuen, Tolosako kopia-denda batean  diseinatzaile grafiko gisa 8 urtez aritu ondoren. Kamera eskuan hartuta zeharkatu nuen Asia hiru hiletan, eta handik bueltan, Madrilgo Ultravioleta Eskolan, argazkilaritza dokumentalari buruzko hainbat ikastaro egitea erabaki nuen. Interviú, 7K, 7 Haizetara eta Al jazzera gisako komunikabideetan argitaratu izan ditut nire erreportajeak.  Tarteka, hiri argazki eskolak ematen dizkiet gazteei Tolosako Kultur Etxean. Tolosako Aranburu Jauregian egin nuen argazki erakusketa bat, Che Guevara hil zuten herriari buruzkoa, eta arrakasta handia izan zuen. Gaur egun, borrokan jarraitzen dut argazkilaritza dokumentalean aritu ahal izateko.

Sara Berasaluce

(Vitoria-Gasteiz, 1992)

Graduada en Arte por la Universidad del País Vasco en 2014. Está especializada en Educación Artística en Instituciones Culturales y Sociales por la Universidad Complutense de Madrid.

Se dedica especialmente a realizar proyectos que tratan el archivo, la memoria y el registro de las imágenes como herramientas artísticas. Encuentra en estos temas una relación directa con la fotografía y la procura definir mediante diferentes registros, procurando describirlos siempre de manera sencilla para la compresión de todos los públicos.

Esto hace que se aprecie una gran sensibilidad en todos sus proyectos.

En la creación y exposición de sus trabajos más cerrados ocurre que son interpretados de diferentes maneras ya que se basan en sentimientos muy íntimos y personales en los que fácilmente uno puede reconocerse.

Por otro lado, en su fotografía más diaria suele mostrar el attrezzo, la escenografía

de los lugares por donde nos movemos queriendo así mostrar imágenes que ilustran la condición humana, que inciden en el vacío que remarcan algunas ausencias.

Euskal Herriko Unibertsitateko Artean graduatua, 2014an.Madrilgo Conplutense Unibertsitateko Kultur eta Gizarte Erakundeetako Heziketa Artistikoan aditua.

Irudiak arte-tresna gisa artxibatu, erregistratu eta memoria egiteko proiektuak egiten ditu bereziki.  Gai horiek argazkilaritzarekin lotura zuzena dutela ikusten du, eta lotura hori erregistro desberdinen bidez zehazten ahalegintzen da, betiere modu soil batean deskribatuz, edonork ulertzeko moduan.  

Horren ondorioz, sentiberatasun oparoa darie bere proiektu guztiei.

Bere lanik itxienak sortu eta erakusten dituenean, oso modu desberdinean interpretatuak izaten dira,  norberak erraz ikus baitezake bere burua sentimendu oso intimo eta pertsonaletan oinarrituta daudelako.

Bestalde, egunerokoagoak diren argazkietan, mugitu ohi garen lekuen attrezzoa, eszenografia erakusten du, eta  agerian jarri nahi dizkigu horrela giza izaera ilustratzen duten irudiak, zenbait absentziek nabarmentzen duten hutsunean eragina dutenak.

Arantza Elejabeitia

(Ezcaray, 1983)

Resido en Bilbao, estudié Restauración de Arte y Antigüedades en Madrid, en la Universidad de Alcalá y en paralelo me formé como fotógrafa en la Escuela Blank Paper.

He llevado a cabo varios proyectos fotográficos en Vancouver, Lima y Nueva York. He publicado los fanzines Bosque y Beautiful Ugliness y fui seleccionada por la editorial Publications for Pleassure como fotógrafa invitada para Brochures, facsímiles monográficos o como denominan desde la publicación: “literatura gris”

Interesada en el comisariado de fotografía, dirijo desde el 2012 el proyecto Ezcaray Photo Club, que, disfrazado de falso club, me sirve para reflexionar sobre la foto como medio.

He participado en el festival Suma de Granada junto al fotógrafo Argider Aparicio con la propuesta “Leku Bera” donde jugábamos a fotografiar la misma ciudad ficticia desde dos ciudades diferentes.

Participé en Getxo Arte 2016 con mi proyecto “Flaneur Digital” en el que indagaba sobre la futilidad de mi acción fotográfica confrontando mis imágenes a las de Google Street View.

He presentado un fotolibro con la Editorial AIA titulado “66 sitios” donde recojo mi trabajo acerca de la ciudad genérica.

En noviembre de 2017 participé con mi proyecto Bosque, una reflexión acerca de la construcción social del paisaje, en el Salón de Prácticas Contemporáneas de Getxo.

Ese mismo año, se eligió Bosque para exponerse en la Feria de Libro Arte de Bilbao, BALA.

Bilbon bizi naiz. Madrilgo Alcalako Univertsitatean egin nituen Arte eta Antigoalekoak Birgaitzeko Ikasketak, eta, aldi berean, argazkilaritzakoak,  Blank Paper Eskolan.

Hainbat argazkilaritza proiektu burutu ditut Vancouver, Lima eta New Yorken. Bosque eta Beautiful Ugliness fanzineak argitaratu ditut.  Publications for Pleassure argitaletxeak gonbidatu ninduen argazkilari gisa brochuretarako (faksimile monografiko edo, haiek dioten bezala, literatura griserako). Argazkilaritzako komisariotza interesatzen zait, eta 2012tik zuzentzen dut Ezcaray Photo Cluba, zeinak, sasi-klub mozorropean, argazkia komunikabide gisa hausnartzeko aukera ematen didan

Granadako Suma jaialdian hartu dut parte Argider Aparicio argazkilariarekin batera “Leku Bera” proposamenarekin. Jolasean aritu ginen fikziozko hiri berari argazkiak egiten, bi hiri desberdinetatik.

“Flaneur Digital” proiektuan hartu nuen parte Getxo Arte 2016-en. Han,  nire argazki-ekitzaren hutsalkeria miatu nuen, nire irudiak eta Google Street View-ekoak alderatuz.

“66 sitios” izeneko argazki-liburua argitaratu dit AIA argitaletxeak.  Bertan jasotzen dut hiri arruntari buruz egin dudan lana.

Bosque proiektuan (paisaiaren eraikuntza sozialari buruzko hausnarketa bat) jardun nuen 2017ko azaroan, Getxoko Praktika Garaikideen Aretoan: .

Urte horretan bertan aukeratu zen Bosque, BALA-Bilboko Arte Liburuaren Azokan erakusteko.

Helena Cancelo

(Bilbao, 1980)

Me apasionan las historias cercanas, las fotografías que me emocionan, o me invitan a reflexionar. Me gustan los trabajos íntimos, los que nacen del corazón, de esa mirada interna.

La fotografía me permite pararme, observar, acercarme a la gente, conocer otras

realidades para así, conocerme también a mi misma.

Hurbileko historiek, hunkitzen nauten eta hausnarrarazten didaten argazkiek gogobetetzen naute Lan intimoak ditut gustuko, bihotzetik – barne begirada horretatik – sortzen direnak.

Gelditzeko aukera ematen dit argazkiak; jendearengana hurbiltzekoa bai eta beste errealitate batzuek ezagutzekoa ere, eta horrela ezagutzen dut neure burua.